6-А Українська література


Завдання 1-8 оцінюється в 0,5 бала.

1.До зимового циклу належать пісні

  А. Колядки Б. Купальські В. Жниварські Г. Русальні

2. Обряд стрибання через вогонь супроводжувався піснями

  А. Русальними Б. Купальськими В. Жниварськими Г. Веснянками

3. Очищення символізував обряд

  А. Перестрибування через вогонь Б. Пускання вінків по воді В. Виготовлення     дідуха Г. Проводи русалок

4. Тільки хлопці й чоловіки виконували пісні

  А. Жниварські Б. Посівальні В. Щедрівки Г. Колядки

5. Цвіт папороті шукали

  А. Після виготовлення дідуха Б. Проводжаючи русалок В. З приходом весни           Г. Купальської ночі

6. З нагоди народження Ісуса Христа  виконують пісні

   А. Колядки  Б. Щедрівки В. Колискові Г. Веснянки



12. Дайте письмову відповідь. Під час яких свят виконують колядки й щедрівки? Чим відрізняються колядки від щедрівок?

 

 

 

6 клас. Контрольна робота

Усна народна творчість (календарно-обрядові пісні, колискові пісні)

                                      В-2

Завдання 1-8 оцінюється в 0,5 бала.

1.До літнього циклу належать

 А. Колядки  Б. Купальські  В. Колискові  Г. Щедрівки

2. Обряд пускання вінків по воді супроводжувався піснями

А. Русальними  Б. Купальськими  В. Жниварськими Г. Веснянками

3. Меланка й Василь-обов'язкові персонажі

А. Купальської ночі Б. Щедрого вечора В. Різдвяного вечора Г. Жниварських пісень

4. Переважно дівчата виконували пісні

А. Посівальні  Б. Жниварські  В. Веснянки Г. Колядки

5.Під час Великодніх свят виконували пісні

А. Русальні Б. Купальські  В. Колядки  Г. Гаївки

6. Виконуючи веснянки, люди

А. Стрибали через багаття Б. Шукали цвіт папороті  В. Топили опудало зими                        

 Г. Носили  зображення  зірки…


  1. 5. Що стало основою для написання твору "Євшан - зілля"?

А)старе оповідання з літопису  Б)розповідь діда  В)народна пісня  Г) картина Т.Шевченка

  1. До якого міста разом із паном переїхав Шевченко в юному віці?  

 А) Київ     Б) Львів      В) Москва         Г)  Петербург

        6.  Чий портрет намалював Карл Брюлов  для аукціону, щоб продати і здобути волю?  А)Івана Франка  Б)Пана Енгельгардта  В) Івана Сошенка Г)Василя Жуковського 

       7.  У якому закладі вільним слухачем навчався Шевченко?  

А)Львівський університет Б)Інститут культури, Москва     В)Київський університет   Г)Академія мистецтв, Петербург

      8. Твір В. Рутківського «Джури козака Швайки» за жанром є:

    А) історичним  оповіданням    Б) історико-пригодницькою повістю

    В) пригодницьким романом   Г) фантастичним  романом













11. Установіть відповідність.

     Художній образ,персонаж.                    Жанр пісні.

  1. Коза.                                                А. Колядка
  2. Дідух.                                               Б. Веснянка
  3. Котик.                                               В. Щедрівка
  4. Вінок.                                                Г. Колискова

                                                          Д. Купальські


 

 


 



3. У вірші «Тиша морська» зображено

 А штиль                     Б шторм                    В бурю                Г дощ

4.  Який віршовий розмір рядків:  

 Як дитиною, бувало,

 Упаду собі на лихо

А ямб            Б хорей 

 

5.Вірш  без рими – це…

А ямб           Б пірихій            В верлібр             Г хорей

 

6. Темою якого твору є зображення суму, туги козака за рідним краєм, батьком, ненькою старенькою, молодою дівчиною

 А «Співець»     Б «Думка»      В « Іван Підкова»      Г «Тиша морська»

 

Середній рівень


В "горді переможці":                         Г "хто розпростертий ... говорив: "Убий, не здамся!"

 

 9. Чого вчить нас особистим прикладом героїня  «Як дитиною, бувало..»

                   

  А стійкості    Б гумору     В сором’язливості      Г надійності

 

10. Двоскладова стопа з наголосом на другому складі  – це … 

                      А ямб            Б хорей    

 

11. Слова «Таку чужу нескромну птицю тримать годиться тільки в клітці»       промовляє

 А Жар-птиця   Б вороняча орава   В сусідка-чарівниця   Г маркіза з фарфору

 

12. І вийшли в небо зорі-жаровички,

      І тихо бабка посеред села

      Малесенькі дитячі черевички

      У спорожнілу хату занесла.

 У цих рядках НЕМАЄ     А епітета   Б анафори   В гіперболи   Г персоніфікації

 

Достатній рівень

13.  Увідповідніть художні засоби з прикладами

                         Художній засіб

                            Приклад

1

епітет

А

сусідка моя — чарівниця

2

гіпербола

Б

вони стояли вперто, день при дні

3

тавтологія

В

Жар-птиця ж …простудилась трішки

4

персоніфікація

Г

на злість лихим, кульгавим ґавам

 

 

Д

І тільки ота трьохсотлітня ґава

 

14. Установіть відповідність

Назва вірша

Художні образи

1

«Мрії»

А

багрянії зорі, розкішна троянда

2

«Співець»

Б

золотий шлях, білі вітрила

3

«Тиша морська»

В

злобна епіграма, злий жарт

4

«Як дитиною бувало…»

Г

високі могили, чорна хмара

 

 

Д

вродливі королівни, горді переможці

 

15. Установіть відповідність

                        Автор

                       Назва твору

1

Станіслав Чернілевський

А

«Підкова»

2

Ірина Жиленко

Б

«Блискавка»

3

Тарас Шевченко

В

« Іван Підкова»

4

Ігор Калинець

Г

«Тиша морська»

 

 

Д

«Забула внучка в баби черевички»

 

Високий рівень

 

16. Який образ І. Калинця — стежечка, блискавка, веселка, криничка, дим — вас здивував? Чим?

 

  1. У якому рядку правильно зазначено головних героїв поеми Миколи Вороного"Євшан-зілля"?  А)князь Володимир Мономах, ворожка, віщун  Б)син князя Володимира, князь Володимир Мономах    В) син половецького хана, князь Ярослав Мудрий, гудець   Г)син половецького хана, князь Володимир Мономах, віщун
  2. "Наче вітер у негоду, загула пісня, мов скажена хуртовина, мов страшні громи стогнали струни і той спів;". Як називаються ці художні засоби, які використав автор у поемі "Євшан-зілля"?  А) риторичні запитання  Б) епітети В)метафори  Г)порівняння
  3. За жанром «Євшан-зілля» : А) повість; Б)оповідання В)вірш  Г) поема.
  4. 5. Що стало основою для написання твору "Євшан - зілля"?

А)старе оповідання з літопису  Б)розповідь діда  В)народна пісня  Г) картина Т.Шевченка

  1. До якого міста разом із паном переїхав Шевченко в юному віці?  

 А) Київ     Б) Львів      В) Москва         Г)  Петербург

        6.  Чий портрет намалював Карл Брюлов  для аукціону, щоб продати і здобути волю?  А)Івана Франка  Б)Пана Енгельгардта  В) Івана Сошенка Г)Василя Жуковського 

       7.  У якому закладі вільним слухачем навчався Шевченко?  

А)Львівський університет Б)Інститут культури, Москва     В)Київський університет   Г)Академія мистецтв, Петербург

      8. Твір В. Рутківського «Джури козака Швайки» за жанром є:

    А) історичним  оповіданням    Б) історико-пригодницькою повістю

    В) пригодницьким романом   Г) фантастичним  романом

    9. Як звали коня козака Швайки?  А)Лютик   Б)Вітрик    В)Воля   Г)Грім

    10. У якому селі народився Грицик і Санько?

 В)Костинцях   Б) Біївцях    В)Воронівці     Г)Іванівці

   11.  Пилип Швайка був:

A)  розвідником-вивідувачем; Б ворожбитом;   В)  отаманом перших козаків   Г)джурою

  12. В якому столітті відбувається дія роману?

         А)  XIII століття    Б)  XIV століття     В)  XV століття    Г)ХІІ століття

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ рівень    ТАК/НІ   3 бали

  1. Шевченко народився в селі Кирилівка.
  2. Незвичайне дитяче  - захоплення Шевченка -  малювання; 
  3. Дід Шевченка був нащадком польських панів.
  4. Іван Сошенко - студент Академії мистецтв, який першим побачив талант Шевченка та розпочав спробу викупу з кріпацтва; 
  5. Портрет В.Жуковського намалював К.Брюллов; портрет розіграли в лотерею в царській родині; 
  6.  22 квітня 1838 року Шевченкові підписана відпускна; 

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ рівень  3 бали

1.Жанри епосу: ________________________________________

2. Тема «Джури козака Швайки»_____________________________

_________________________________________________________

3. Три роди літератури:______________________________________



Контрольна робота за творами  С.Чернілевського,  І. Калинця, І. Жиленко,  Е. Андієвської

                                                                          1 варіант

1. Поет І. Калинець називає блискавку  в однойменному вірші                                                                                                 А   царицею ночі     Б   королевою темряви     В   пташкою ночі     Г   красунею темряви

2.  Герої твору Е. Андієвської «Казка про яян» могли вийти з міста лише за умови. що                                                                                       А   скажуть «ти»                                                               Б   заплатять гроші                                                                                                 В   чимось пожертвують                                                Г   скажуть чарівне слово – пароль

  3. Балакуча риба з казки Е. Андієвської « Говорюща риба» покинула свій табун

 А   тому що їй  хотілося помандрувати                     Б   тому що її вигнали інші риби за жадібність                                      В   щоб не соромити батьків                                        Г   тому що вирішила підшукати собі гідну пару

  4.  У рядках із вірша С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму …»

                                           Весело і з ляском серед печі

                                           полум’я гуляє по гіллю

 основним художнім засобом є                                                                                                                                                                         А   персоніфікація                   Б   порівняння                В   епітет                  Г   анафора 

 5.  Жар – Птиця з однойменного вірша І. Жиленко 

 А   потрапила коту в лапи                                                Б   посварилася з ґавами                                                                                  В   вилетіла з клітки й застудилася                                Г   переїла родзинок і захворіла

 6.  У вірші І. Жиленко «Гном у буфеті» утверджуються моральні цінності

 А   достаток у родині, багатство                                                                                                                                                               Б   родинна злагода та затишок, сімейні традиції                                                                                                                                 В   уміння фантазувати, бачити у звичайному незвичайне                                                                                                                     Г   виховувати дітей заохоченнями та покараннями

 7. Продовжте речення.

 Головний герой художнього твору – це…                                                                                                                       Притча – це

 8.  Установіть відповідність між рядками з вірша та його назвою

1. Встала мати.                                                              А «Забула внучка в баби черевички…»                                                                                              Мотузочком диму хату привязала до небес

 2. За повелінням вікової звички                                Б «Гном ту буфеті»                                                                                                                                      перекотилось літо за село

 3.А я знайшла. Сказала їй:                                            В «Жар - Птиця»                                                                                                                    – Світи тут, на вікні. Щоб все мені збулося!

  4.  Сказала маркіза:                                                         Г «Підкова»                                                                                                                   – Тепер дружити з вами не сором                               Д «Теплота родинного інтиму…»

 9.Виконайте одне із завдань.                                                                                                                                     А   Висловіть судження про роль дружби в житі людини, уміння бачити красу навколо, цінувати добро ( за творами І. Калинця та іншими вивченими віршами, власними спостереженнями).                                  Б   Продовжте історію хлопчика – козопаса з «Казки про яян» за умови, що брама не відчинилася з першого разу


 

Контрольна робота за творами  С.Чернілевського,  І. Калинця, І. Жиленко,  Е. Андієвської

                                                                          2 варіант

1. Веселка в однойменному вірші І. Калинця побралася

 А   з Котигорошком       Б   із Сонцем        В   із  Соняшником        Г   з Місяцем

2.  Хлопчик із твору Е. Андієвської «Казка про яян» отримав за свою доброту

А   мішок самоцвітів                                                            Б   цілу отару кіз                                                                                                                 В   чарівну паличку, що виконує бажання                     Г   перстень, що робить людину невидимою

3.  Говорюща риба та рибалка з казки Е. Андієвської товаришували, тому що

А   любили рибалити                                                Б   кожному з них не вистачало співбесідника й друга  В   так наказала зробити жінка рибалки              Г   це був хитрий план рибалок

4.  У рядках із вірша С. Чернілевського «Теплота родинного інтиму…»

                                         В хаті, що прив’язана до неба         

                                         Світанковим маминим вогнем

  основним художнім засобом є

 А   рефрен              Б   метафора                В   порівняння             Г      зменшувально – пестливі слова

5.Золотій підкові в однойменному вірші І. Жиленко найбільше дивувалися

А      сімсот роззяв                      Б     вісімсот диваків           В    сто малюків                   Г  п’ятсот ґав

6. Трьохсотлітня ґава звинувачувала Жар – Птицю з однойменної поезії І. Жиленко в тому, що вона

А   дуже погано співає                                                       Б   заважає блиском свого пір’я всім спати                                    В   надто яскрава                                                                 Г   живе в золотій клітці замість звичайної

7. Продовжте речення

 Головна  думка твору Е. Андієвської «Казка про яян» –…                                                                                          Прича – це…

8.  Установіть відповідність між героєм і назвою твору , у якому він діє.

1    дід Варава                                                               А   «Говорюща риба»

2    немічний старий                                                    Б   «Веселка»

3   князенко Соняшник                                                В   «Тореадори з Васюківки»

4   дружина рибалки                                                    Г   «Казка про яян»

                                                                                           Д   «Федько – халамидник»

9.  Виконайте одне із завдань.

   А   Порівняйте власне бачення стежки, дощу, сонця, вітру та інших явищ  і об’єктів природи з тим, як їх описує у своїх поезіях І. Калинець.

 Б   Продовжте історію хлопчика – козопаса з «Казки про яян» за умови, що брама не відчинилася з першого разу.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Відгук і оцінку можна залишити тільки після завантаження матеріалу

 Авторство розробки викликає сумніви? Підозріли


11.09.2024.   
Тема. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Засівна»

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=WtFGMw-6Ryk

Прочитайте колядки, щедрівки за підручником с. 24-28. 

Випишіть із прочитаних колядок власні назви, які використано для найменування Ісуса Христа. 

Тема. Літературний диктант за темою "Календарно-обрядові пісні

Літературний диктант. Календарно-обрядові пісні


1. Невеликий усний віршований твір, що співається 

2. Авторами народних пісень є 

3. Пісні,що виконуються під час обрядів,називаються 

4. Календарно-обрядові пісні багаті на художні засоби:

5. Назвіть пісні літнього циклу 

6. Пісні на честь приходу весни 

7. Старовинні обрядові величальні пісні,які співали під Новий рік у «щедрий вечір» - 

8. Пісні,які виконувалися під час обрядів,пов’язаних із «Зеленими святами» чи «клечальною неділею» -

9. Народні календарно-обрядові величальні пісні,що їх виконували на Різдвяні свята - 

10. Пісні,які виконувались під час жнив, називають…

11. Пригадайте про які свята згадують у колядці «Добрий вечір»? 

12. До календарно-обрядових пісень належать: … 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу