5-А Українська мова
Покликання на підручник української мови
https://uchebniki-online.net/1307-ukrainska-mova-5-klas-zabolotnyi-2022.html
План роботи спільноти вчителів української мови та літератури
Методичне об'єднання (МО) вчителів української мови та літератури відіграє важливу роль у професійному розвитку педагогів та підвищенні якості навчання учнів. План роботи МО на навчальний рік включає різноманітні заходи, спрямовані на узагальнення й систематизацію знань, обмін досвідом, впровадження інноваційних методик та технологій.
Основні напрямки роботи МО:
- Аналіз роботи за попередній навчальний рік та затвердження плану на поточний рік[1][3]
- Вивчення та впровадження нормативно-правової бази, навчальних програм, підручників[1][2]
- Організація та проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів[4][5]
- Підготовка учнів до ЗНО, ДПА та інших випробувань[1][5]
- Проведення відкритих уроків, майстер-класів, семінарів[2][4]
- Участь у методичних заходах різного рівня (міських, обласних, всеукраїнських)[3][6]
- Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду[5][7]
- Робота з обдарованими учнями та учнями, які потребують корекції знань[7]
Плани роботи МО вчителів української мови та літератури розробляються на основі аналізу результатів навчально-виховного процесу, з урахуванням методичної теми закладу освіти та індивідуальних методичних тем учителів[1][2]. Вони передбачають різноманітні форми роботи: засідання, семінари, практикуми, творчі звіти, методичні діалоги, презентації досвіду тощо[3][4].
Реалізація плану роботи МО сприяє підвищенню фахової майстерності вчителів української мови та літератури, забезпечує системність і наступність у навчанні, формує в учнів стійкий інтерес до предмета та бажання вдосконалювати свої знання, уміння і навички[5][6].
Цитати:
[4] https://pol.school.org.ua/mo-vchiteliv-ukrainskoi-movi-literaturi-16-40-08-13-06-2022/
[6] https://mirgorod-gorono.at.ua/publ/metodob_39_ednannja_vchiteliv/ukr/30
Основні завдання плану роботи для вчителів української мови та літератури
Методичне об'єднання (МО) вчителів української мови та літератури ставить перед собою наступні ключові завдання:
Аналіз результатів навчально-виховного процесу
- Аналіз якості знань учнів за результатами підсумкових контрольних робіт, ЗНО (НМТ)[1]
- Аналіз успіхів та невдач дистанційного навчання, коригувальна робота[1]
- Аналіз роботи за попередній навчальний рік та затвердження плану на поточний рік[3]
Вивчення та впровадження нормативно-правової бази
- Опрацювання нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення української мови й літератури[7]
- Вивчення та впровадження нових навчальних програм, підручників[3]
Організація навчально-виховної роботи
- Організація та проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів[3]
- Підготовка учнів до ЗНО, ДПА та інших випробувань[3]
- Робота з обдарованими учнями та учнями, які потребують корекції знань[3]
Впровадження інноваційних методик та технологій
- Проведення відкритих уроків, майстер-класів, семінарів[3]
- Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду[3]
- Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках[1]
Методична робота
- Участь у методичних заходах різного рівня (міських, обласних, всеукраїнських)[3]
- Розробка індивідуальних планів роботи вчителів[5][6]
- Обговорення і затвердження плану підготовки школярів до Всеукраїнських конкурсів учнівської творчості[1]
Реалізація даних завдань сприяє підвищенню фахової майстерності вчителів української мови та літератури, забезпечує системність і наступність у навчанні, формує в учнів стійкий інтерес до предмета та бажання вдосконалювати свої знання, уміння і навички.
Цитати:
[2] https://pol.school.org.ua/mo-vchiteliv-ukrainskoi-movi-literaturi-16-40-08-13-06-2022/
[4] https://mirgorod-gorono.at.ua/publ/metodob_39_ednannja_vchiteliv/ukr/30
[7] http://katerinopil-school2.edukit.ck.ua/nashi_tradicii/mo_vchiteliv_ukrainsjkoi_movi_ta_literaturi/
18.04.24
Тема. Речення з однорідними членами
Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=GVU46OttFoQ
https://www.youtube.com/watch?v=HWFQhBmqdoE
08.04 24
Тема. Обставина як другорядний член речення.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=pD9WUvB7RMI
Виконайте вправу 408.
05.03.2024
Тема. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні
Подивіться відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xh3tGOiA9DM
Виконайте вправу 369.374
15.16.02 24
Тема. Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності).
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xP9ch0eeClw
Виконайте вправу 298, с. 144.
29.30.01
Тема. РМ. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо).
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ig2idWK6L5U
Виконайте вправу 255, с. 128.
18.01 24
Тема. Спрощення в групах приголосних
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=HGIOhLV5CGY
Виконайте вправу 249 на с. 125.
контрольна робота.
28.11.2023
Тема. Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.
Вивчіть правила § 18, виконайте письмово вправи 172. 185.
23.11.2023.
Тема. РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=fhPpqCObdgw
Напишіть твір-опис предмета в художньому стилі.
15. 16. 11.2023
Тема. Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності
Вивчіть правила § 12, с. 55. § 13 с. 57, 58, 59.
Виконайте письмово вправу 128 .133
02.11.23.
Тема. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.
Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=j1qUrwsGpNg
Вивчіть правила § 11, с. 50, 51.
Виконайте письмово вправу 120 с. 54.
30.31.10.2023.
Тема. Основа слова й закінчення. Змінні й незмінні слова
Вивчіть правила § 10 на с. 45, 46, 47.
Виконайте письмово вправу 108 с. 49.
17.10.2023
Контрольна робота з теми " Лексикологія" 1 варіант
Робочий зошит ст.32-33.
12.10.2023.
Тема. Пароніми. Словник паронімів
Вивчіть правила на с. 34.
Виконайте письмово вправу 75 с. 35.
.Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів
Вивчіть правила на с. 31, 32.
Виконайте письмово вправу 71 с. 33-34.
09.102023
Тема. Антоніми. Роль антонімів у мовленні
1. Опрацюйте теоретичний матеріал, натиснувши на покликання https://www.youtube.com/watch?v=OdjixYUn_Ck
2. Закріпіть новий матеріал, прочитавши правила в підручнику. Новий підручник § 5 с. 27-28.
3. Виконайте письмово вправу 55 на с. 28 нового підручника ( у старому підручнику це вправа 92 на с. 42 ).
05. 06. 10. 2023 2 уроки
Синоніми
Опрацюй матеріал.Вивчи правила.
1. Слово вчителя.
1) Що таке синоніми?
Синоніми (від гр. synonymos — однойменний) — слова, різні за звучанням і написанням, але однакові або дуже близькі за лексичним значенням: лелека, бусол, чорногуз; чемний, вихований, ввічливий.
2) Що таке синонімічні ряди?
За спільним лексичним значенням синоніми об’єднуються в синонімічні ряди. Синоніми допомагають уникнути небажаних повторів слів, точніше й вислівніше висловити думку: Знову брели від порога правдивої цілі шукати. (П. Грабовський). (На відміну від слів іти, прямувати тощо слово брести означає невпевнений, нецілеспрямований рух).
У тексті подібну роль виконують і слова, лексичні значення яких не збігаються, а лише за певними ознаками зближуються: Навесні на нашій хаті поселилися лелеки. Ми, діти, були дуже раді гостям. Незабаром птахи вивели малят.
2. Робота з підручником.
1) Опрацювання теоретичного матеріалу
Знайдіть у поданих реченнях синоніми.
Спіють яблука, і зріє виноград, стигнуть сливи золотисті. (М. Терещенко) Багрець вечірньої зорі палав, мигтів, палахкотів. (М. Бажан) Гармидер, галас, гам у гаї. (Т. Шевченко)
4. Робота з текстом.
Запишіть текст, доберіть із поданих у дужках синонімів найбільш доцільний. Звірте з оригіналом.
Весна (прийшла, прилинула) так якось несподівано!
Зима стояла (міцно, твердо) до пори.
Вітри (війнули, дихнули) з півдня. І тоді вона
(немов, неначе) у Ворсклу з’їхала з гори.
Ще сніг (ковтала, їла) повідь широченна,
і (рала, плуга) ждав іще тужавий лан.
А під горою вишня (наречена, молода)
вже до віночка міряє туман.
(Л. Костенко)
5. Тренувальна вправа.
Розставте синоніми, дотримуючись градації.
Бродити, ходити, тинятися, никати, бігати; міцний, довговічний, надійний; великий, колосальний, гігантський; хоробрий, сміливий, відважний; кричати, розмовляти, шепотіти.
6. Гра «Хто більше?».
Доберіть до поданих слів синонімічні ряди.
Думати, хотіти, говорити, ходити, жити, будувати, кричати.
Лексична робота.
Складіть із поданих слів синонімічні ряди. Установіть, до якої частини мови відносяться синоніми кожної групи.
Мудрий, сумний, вітер, радісний, лагідно, кімната, приязно, мирно, гортати, бадьорий, ревти, ураган, репетувати, буря, приміщення, любо, нежурливий, невтішний, розумний, зал, галасувати, кричати, журливий, веселий, печальний.
02 03..10.2023.
Тема. РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).
Прочитайте вправу 539 на с. 227.
Складіть і запишіть у зошити план тексту.
Усно перекажіть текст за складеним планом.
28.09.2023.
РЗМ.Особливості будови опису твварини.
2.Описати свою улюблену тварину.
26.09.2023
Тема. РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за складеним простим планом)
Виконати усно вправу 538 с. 226-227. Знайдіть розповідь про те, як Суперагент тікав від зграї папужок, та елементи опису його автомобіля. Складіть колективно план цієї частини тексту. Прочитайте або прослухайте текст удруге. За планом усно перекажіть указану частину.
19.09.23. 2уроки.
Тема.Пряме й переносне значення слова.Тренувальні вправи.
1.Перегляньте відео
.https://www.youtube.com/watch?v=umKqGq27N4o
Пряме значення — це первинне значення слова, тобто звичайна, повсякденна назва чогось. Переносне значення — це вторинне значення слова. Слово в такому значенні — назва образна, перенесена з одних предметів і явищ на інші
. Вибірковий диктант.
Виписати словосполучення, у яких вживаються слова у переносному значенні.
Тонкий папір, тонкий натяк, важкий пакунок, важкий погляд, мертвий птах, мертвий спокій, гарячий прийом, гарячий подих, крила пісні, крила орла, отруйне слово, отруйний напій.
Розподільний диктант.
Записати словосполучення у два стовпчики (1 - з прямим значенням, 2 - з переносним).
Гримить грім, гримить пісня; солодкий сон, солодке яблуко; свіжа думка, свіжа квітка; дитина плаче, зима плаче; солодкий чай, солодке життя.
Третій зайвий
Золота ложка, золота людина, золоті руки.
Весела дівчина, веселе літо, веселі сніжинки.
Схлипує дитина, схлипує джерельце, схлипує вітер.
Сумує ліс, сумує матір, сумує небо.
Коментарі
Дописати коментар