5-А Українська мова

Покликання на підручник української мови

https://uchebniki-online.net/1307-ukrainska-mova-5-klas-zabolotnyi-2022.html




План роботи спільноти вчителів української мови та літератури

План роботи спільноти вчителів української мови та літератури

Методичне об'єднання (МО) вчителів української мови та літератури відіграє важливу роль у професійному розвитку педагогів та підвищенні якості навчання учнів. План роботи МО на навчальний рік включає різноманітні заходи, спрямовані на узагальнення й систематизацію знань, обмін досвідом, впровадження інноваційних методик та технологій.

Основні напрямки роботи МО:

- Аналіз роботи за попередній навчальний рік та затвердження плану на поточний рік[1][3]

- Вивчення та впровадження нормативно-правової бази, навчальних програм, підручників[1][2]

- Організація та проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів[4][5]

- Підготовка учнів до ЗНО, ДПА та інших випробувань[1][5]

- Проведення відкритих уроків, майстер-класів, семінарів[2][4]

- Участь у методичних заходах різного рівня (міських, обласних, всеукраїнських)[3][6]

- Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду[5][7]

- Робота з обдарованими учнями та учнями, які потребують корекції знань[7]

Плани роботи МО вчителів української мови та літератури розробляються на основі аналізу результатів навчально-виховного процесу, з урахуванням методичної теми закладу освіти та індивідуальних методичних тем учителів[1][2]. Вони передбачають різноманітні форми роботи: засідання, семінари, практикуми, творчі звіти, методичні діалоги, презентації досвіду тощо[3][4].

Реалізація плану роботи МО сприяє підвищенню фахової майстерності вчителів української мови та літератури, забезпечує системність і наступність у навчанні, формує в учнів стійкий інтерес до предмета та бажання вдосконалювати свої знання, уміння і навички[5][6].

Цитати:

[1] https://vseosvita.ua/library/plan-roboty-mo-vchyteliv-ukrainskoi-movy-ta-literatury-zarubizhnoi-literatury-protokoly-na-20232024-nr-730890.html

[2] https://vseosvita.ua/library/plan-roboty-mo-vchyteliv-ukrainskoi-movy-i-literatury-ta-zarubizhnoi-literatury-12345-zasidannia-632371.html

[3] https://mirgorod-gorono.at.ua/publ/metodob_39_ednannja_vchiteliv/ukr/plan_roboti_spilnoti_vchiteliv_ukrajinskoji_movi_ta_literaturi/30-1-0-1093

[4] https://pol.school.org.ua/mo-vchiteliv-ukrainskoi-movi-literaturi-16-40-08-13-06-2022/

[5] https://naurok.com.ua/plan-roboti-metodichnogo-ob-ednannya-vchiteliv-ukra-nsko-movi-ta-literaturi-219122.html

[6] https://mirgorod-gorono.at.ua/publ/metodob_39_ednannja_vchiteliv/ukr/30

[7] https://vysoch.cprpp.org.ua/profesijna-spilnota-vchiteliv-ukrainskoi-movi-ta-literaturi-10-54-16-25-08-2021/

Основні завдання плану роботи для вчителів української мови та літератури

Методичне об'єднання (МО) вчителів української мови та літератури ставить перед собою наступні ключові завдання:

Аналіз результатів навчально-виховного процесу

- Аналіз якості знань учнів за результатами підсумкових контрольних робіт, ЗНО (НМТ)[1]

- Аналіз успіхів та невдач дистанційного навчання, коригувальна робота[1]

- Аналіз роботи за попередній навчальний рік та затвердження плану на поточний рік[3]

Вивчення та впровадження нормативно-правової бази

- Опрацювання нормативних документів та інструктивно-методичних матеріалів щодо вивчення української мови й літератури[7]

- Вивчення та впровадження нових навчальних програм, підручників[3]

Організація навчально-виховної роботи

- Організація та проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів[3]

- Підготовка учнів до ЗНО, ДПА та інших випробувань[3]

- Робота з обдарованими учнями та учнями, які потребують корекції знань[3]

Впровадження інноваційних методик та технологій

- Проведення відкритих уроків, майстер-класів, семінарів[3]

- Вивчення та впровадження перспективного педагогічного досвіду[3]

- Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках[1]

Методична робота

- Участь у методичних заходах різного рівня (міських, обласних, всеукраїнських)[3]

- Розробка індивідуальних планів роботи вчителів[5][6]

- Обговорення і затвердження плану підготовки школярів до Всеукраїнських конкурсів учнівської творчості[1]

Реалізація даних завдань сприяє підвищенню фахової майстерності вчителів української мови та літератури, забезпечує системність і наступність у навчанні, формує в учнів стійкий інтерес до предмета та бажання вдосконалювати свої знання, уміння і навички.

Цитати:

[1] https://naurok.com.ua/plan-roboti-metodichnogo-ob-ednannya-vchiteliv-ukra-nsko-movi-ta-literaturi-219122.html

[2] https://pol.school.org.ua/mo-vchiteliv-ukrainskoi-movi-literaturi-16-40-08-13-06-2022/

[3] https://mirgorod-gorono.at.ua/publ/metodob_39_ednannja_vchiteliv/ukr/plan_roboti_spilnoti_vchiteliv_ukrajinskoji_movi_ta_literaturi/30-1-0-1093

[4] https://mirgorod-gorono.at.ua/publ/metodob_39_ednannja_vchiteliv/ukr/30

[5] https://vseosvita.ua/blogs/indyvidualnyi-plan-roboty-vchytelia-ukrainskoi-movy-ta-literatury-v-umovakh-voiennoho-stanu-68589.html

[6] https://naurok.com.ua/individualniy-plan-vchitelya-ukra-nsmko-movi-ta-literaturi-zarubizhno-literaturi-157839.html

[7] http://katerinopil-school2.edukit.ck.ua/nashi_tradicii/mo_vchiteliv_ukrainsjkoi_movi_ta_literaturi/

[8] http://novschooln1.kl.com.ua/plan-roboty-metodychnogo-ob-yednannya-vchyteliv-ukrayinskoyi-movy-ta-literatury-ta-zarubizhnoyi-literatury/

Вподобайкі:

3
0
0
1











18.04.24

Тема. Речення з однорідними членами

Перегляньте відеоуроки за покликаннями https://www.youtube.com/watch?v=GVU46OttFoQ

https://www.youtube.com/watch?v=HWFQhBmqdoE

08.04 24

Тема. Обставина як другорядний член речення.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=pD9WUvB7RMI

Виконайте вправу 408.



05.03.2024

Тема. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення. Головне й залежне слово в словосполученні

Подивіться відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xh3tGOiA9DM

Виконайте вправу 369.374



15.16.02 24

Тема. Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності).

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=xP9ch0eeClw

Виконайте вправу 298, с. 144.



29.30.01

Тема. РМ. Особливості складання есе. Письмове есе про красу й милозвучність української мови (про транспорт майбутнього, воду в природі тощо).

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=ig2idWK6L5U

Виконайте вправу 255, с. 128. 

18.01 24

Тема. Спрощення в групах приголосних

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=HGIOhLV5CGY

Виконайте вправу 249 на с. 125.




контрольна робота.

Повідомте учням
Код доступу 3106471
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua




28.11.2023

Тема. Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина. Звуки голосні та приголосні. Фонетична транскрипція  Приголосні тверді й м’які, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені (пом’якшені) приголосні.

Вивчіть правила § 18, виконайте письмово вправи 172. 185. 



23.11.2023.

Тема. РМ. Особливості твору-опису предмета. Письмовий твір-опис предмета з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=fhPpqCObdgw

Напишіть твір-опис предмета в художньому стилі.


15.  16. 11.2023

Тема. Префікс (повторення і поглиблення). Префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності. Суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

Вивчіть правила § 12, с. 55. § 13 с. 57, 58, 59.

Виконайте письмово вправу 128 .133


02.11.23.

Тема. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті.

Перегляньте відеоурок за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=j1qUrwsGpNg

Вивчіть правила  § 11, с. 50, 51.

Виконайте письмово вправу 120 с. 54.





30.31.10.2023.

Тема. Основа слова й закінчення. Змінні й незмінні слова

Вивчіть правила  § 10 на с. 45, 46, 47.

Виконайте письмово вправу 108 с. 49.



17.10.2023

Контрольна робота з теми " Лексикологія"  1 варіант

Робочий зошит ст.32-33.

12.10.2023.

Тема. Пароніми. Словник паронімів

Вивчіть правила на с. 34.

Виконайте письмово вправу 75 с. 35. 



.Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів

Омоніми
Слова, однакові за звучанням, але зовсім різні за значенням, називаються омонімами.
Око (орган зору) — око (давня міра ваги). Вити (протяжно голосити) — вити (сплітати щось).
Відмінності між омонімами і багатозначними словами
Зверни увагу!
Потрібно розуміти різницю між багатозначними словами й омонімами
Багатозначні слова пов'язані між собою спільним прямим значенням.  
 
Багатозначні слова є спільнокореневими.
 
До багатозначних слів можна підібрати загальний синонімічний ряд.
Слово тінь має значення «темний відбиток на чому-небудь від предмета, освітленого з протилежного боку», «місце, закрите чим-небудь від променів сонця, сяйва місяця або іншого джерела світла», «темрява, морок» та ще п'ять значень, які об'єднані спільним тлумаченням — «місце або предмет, що знаходяться за межами досяжності джерела світла». Синоніми: темрява, холодок, затінок, морок.
Омоніми не пов’язані між собою будь-яким загальним значенням. 
Омоніми мають різні корені, що збігаються тільки за формою написання. 
 
Омоніми не мають спільних синонімів. 
Зверни увагу!
Найпростіше омонім можна визначити так: підберіть до слова, яке аналізується, синонімічний ряд. Якщо не вийде – перед вами точно омонім.
 
Лава (дошка на стояках, на яку сідають) — лава (розплавлена маса); порох (пил) — порох (вибухова речовина) — спільних синонімів немає.
Існують омоніми повні і неповні. До повних відносимо слова, що є омонімами незалежно від форми слова: чайка (птах) — чайка (човен), коса (знаряддя праці) — коса (заплетене волосся)Неповні стають омонімами лише тоді, коли одне або обидва слова набувають певної форми чи в поєднанні з іншими словами: брати (дієслово у неозначеній формі) — брати (родичі); сонце (світило) — сон це (поєднання іменника й частки), Мишко (скорочено від Михайло) — мишко (звертання до миші). Інколи значення омоніма можна розрізнити за наголосом: Ірис (квітка) — ірИс (цукерки), зАмок (укріплення) — замОк ( пристрій для замикання чогось).
Зверни увагу!
Омоніми можуть належати до різних частин мови: іменник + іменник, іменник + дієслово, іменник + частка тощо. 
Омоніми здебільшого вживаються в художній літературі, народній творчості, в розмовно-побутовому мовленні. Ними послуговуються для створення дотепних висловів, каламбурів.
Погана та мати, що не хоче дитя мати (Народна творчість). Був холодний місяць лютий, лис ходив голодний, лютий (Г. Чорнобицька).


Вивчіть правила на с. 31, 32.

 Виконайте письмово вправу 71 с. 33-34.



09.102023

Тема. Антоніми. Роль антонімів у мовленні

1. Опрацюйте теоретичний матеріал, натиснувши на покликання   https://www.youtube.com/watch?v=OdjixYUn_Ck

2. Закріпіть новий матеріал, прочитавши правила в підручнику. Новий підручник § 5 с. 27-28

3. Виконайте письмово вправу 55 на с. 28 нового підручника ( у  старому підручнику це вправа 92 на с. 42 ).


05. 06. 10. 2023 2 уроки

Синоніми

Опрацюй матеріал.Вивчи правила.


1. Слово вчителя.

1) Що таке синоніми?

Синоніми (від гр. synonymos — однойменний) — слова, різні за звучанням і написанням, але однакові або дуже близькі за лексичним значенням: лелека, бусол, чорногуз; чемний, вихований, ввічливий.

2) Що таке синонімічні ряди?

За спільним лексичним значенням синоніми об’єднуються в синонімічні ряди. Синоніми допомагають уникнути небажаних повторів слів, точніше й вислівніше висловити думку: Знову брели від порога правдивої цілі шукати. (П. Грабовський). (На відміну від слів ітипрямувати тощо слово брести означає невпевненийнецілеспрямований рух).

У тексті подібну роль виконують і слова, лексичні значення яких не збігаються, а лише за певними ознаками зближуються: Навесні на нашій хаті поселилися лелеки. Ми, діти, були дуже раді гостям. Незабаром птахи вивели малят.

2. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу

Знайдіть у поданих реченнях синоніми.

Спіють яблука, і зріє виноград, стигнуть сливи золотисті. (М. Терещенко) Багрець вечірньої зорі палав, мигтів, палахкотів. (М. Бажан) Гармидер, галас, гам у гаї. (Т. Шевченко)

4. Робота з текстом.

Запишіть текст, доберіть із поданих у дужках синонімів найбільш доцільний. Звірте з оригіналом.

Весна (прийшла, прилинула) так якось несподівано!
Зима стояла (міцно, твердо) до пори.
Вітри (війнули, дихнули) з півдня. І тоді вона
(немов, неначе) у Ворсклу з’їхала з гори.
Ще сніг (ковтала, їла) повідь широченна,
і (рала, плуга) ждав іще тужавий лан.
А під горою вишня (наречена, молода)
вже до віночка міряє туман.

(Л. Костенко)

5. Тренувальна вправа.

Розставте синоніми, дотримуючись градації.

Бродити, ходити, тинятися, никати, бігати; міцний, довговічний, надійний; великий, колосальний, гігантський; хоробрий, сміливий, відважний; кричати, розмовляти, шепотіти.

6. Гра «Хто більше?».

Доберіть до поданих слів синонімічні ряди.

Думати, хотіти, говорити, ходити, жити, будувати, кричати.


Лексична робота.

Складіть із поданих слів синонімічні ряди. Установіть, до якої частини мови відносяться синоніми кожної групи.

Мудрий, сумний, вітер, радісний, лагідно, кімната, приязно, мирно, гортати, бадьорий, ревти, ураган, репетувати, буря, приміщення, любо, нежурливий, невтішний, розумний, зал, галасувати, кричати, журливий, веселий, печальний.


02 03..10.2023.

Тема. РМ. Усний докладний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).

Прочитайте вправу 539 на с. 227.

Складіть і запишіть у зошити план тексту.

Усно перекажіть текст за складеним планом. 


28.09.2023.

РЗМ.Особливості будови опису твварини.

Переглякньте відео

Відео

2.Описати свою улюблену тварину.

26.09.2023

Тема. РМ. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за складеним простим планом)

Виконати усно  вправу 538 с. 226-227. Знайдіть розповідь про те, як Суперагент тікав від зграї папужок, та елементи опису його автомобіля. Складіть колективно план цієї частини тексту.  Прочитайте або прослухайте текст удруге. За планом усно перекажіть указану частину.

19.09.23. 2уроки. 

 Тема.Пряме й переносне значення слова.Тренувальні вправи.

 1.Перегляньте відео

.https://www.youtube.com/watch?v=umKqGq27N4o 

Пряме значення — це первинне значення слова, тобто звичайна, повсякденна назва чогось. Переносне значення — це вторинне значення слова. Слово в такому значенні — назва образна, перенесена з одних предметів і явищ на інші

. Вибірковий диктант.

Виписати словосполучення, у яких вживаються слова у переносному значенні.

Тонкий папір, тонкий натяк, важкий пакунок, важкий погляд, мертвий птах, мертвий спокій, гарячий прийом, гарячий подих, крила пісні, крила орла, отруйне слово, отруйний напій. 

  Розподільний диктант.

Записати словосполучення у два стовпчики (1 - з прямим значенням, 2 - з переносним).

Гримить грім, гримить пісня; солодкий сон, солодке яблуко; свіжа думка, свіжа квітка; дитина плаче, зима плаче; солодкий чай, солодке життя.

 Третій зайвий

Золота ложка, золота людина, золоті руки.

Весела дівчина, веселе літо, веселі сніжинки.

Схлипує дитина, схлипує джерельце, схлипує вітер.

Сумує ліс, сумує матір, сумує небо.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу