11кл.
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Тема Поетична творчiсть І.Франка
Варiант І І рiвень (6 завдань по 0,5 бала)
Виберiть варiант вiдповiдi 1. І.Франко народився у а) 1856 р.;
б) 1845 р.;
в) 1870 р. 2.Перша поетична збiрка І.Франка називалася
а) «З вершин i низин»;
б) «Зiв’яле листя»;
в) «Баляди i роскази». 3.Програмним для всiєї творчостi
І.Франка є вiрш
а) «Гiмн»;
б) «Декадент»;
в) «Каменярi». 4.Перлиною не лише Франкової, а й
свiтової iнтимної лiрики є збiрка
а) «Мiй Ізмарагд»;
б) «Зiв’яле листя»;
в) «Semper tiro!». 5.Оригiнальнiсть у побудовi строфоїдiв
з усiченою стопою І.Франко виявив у поезiї
а) «Чого являєшся менi у снi?»;
б)«Тричi менi являлася любов»;
в)«Розвiйтеся з вiтром, листочки зiв’ялi...».
6.«Сикстинська мадонна» – яскравий
зразок опанування І.Франком жанру
а) медитацiї;
б) сонета;
в) притчi.
ІІ рiвень (3 завдання по 1 балу)
Закiнчiть речення 1.У поезiї «Ой ти, дiвчино, з горiха зерня...» І.Франко поетично протиставляє ...
2.Пролог до «Мойсея» написано ... 3.Жанр «Зiв’ялого листя» І.Франко визначив як ...
ІІІ рiвень (2 завдання по 1,5 бала) Дайте вiдповiдi на запитання 1.У чому полягають особливостi громадянської лiрики І.Франка? 2.З якою метою автор увiв у поему
«Мойсей» притчу про терен?
IV рiвень (1 завдання – 3 бали) Напишiть невеликий твiр на одну з тем Нев’януча природнiсть iнтимної лiрики Івана Франка. Поривання до волi в поемi Івана
Франка «Мойсей».
Тема Поетична творчiсть І.Франка
Спишіть речення, розставляючи розділові знаки.1.Небо збіліле від спеки вже сивіє мов попеліє (Леся Українка). 2. Через двадцять років після смерті Тараса Шевченка музей створений на Чернечій горі гостинно відчинив двері для перших відвідувачів. 3. Крива похилена хатинка з чорною стріхою і білими стінами стояла поміж закинутих із забитими вікнами осель (М. Коцюбинський). 4. За горами гори хмарою повиті засіяні горем кровію политі (Т. Шевченко). 5. А за річкою попід кучерявим зеленим лісом височіла гора вкрита розкішними килимами ярини (За М. Коцюбинським). 6. Несподівано на вулицю вилетіли довгі санки запряжені парою коней (О. Копиленко). 7. Вийди коханая працею зморена хоч на хвилиночку в гай (М. Старицький).
Перебудуйте речення так, щоб дієприкметникові звороти виділялись комами.1.Край моря сонце золотить укриті лісом гори (Н. Забіла). 2. Чужим ножем краяний хліб не смакує (Народна творчість). 3. І сп’янілий до нестями вечір квітами пропах, солов’їними піснями заливається в кущах (В. Сосюра). 4. Марно втраченого дня не повернеш (Народна творчість). 5. Умитий дощем ліс, здається, як і ми, дихає на повні груди (О. Рибчинський).
Спишіть, розкриваючи дужки.1. На лугах ще трава (не)кошена, у полях красуються жита (П. Воронько). 2. Лише мох вкриває оте віковічне, ніким (не)займане каміння (А. Шиям). 3. Мав поет талант до віршів (не)позичений, а власний (Леся Українка). 4. Якщо бажаєш стати заможним, у праці будь (не)переможним (Нар. тв.). 5. У льотчика серце (не) схитне й тверде (М. Бажан). 6. Вересневе сонце непомітно зайшло за потріскані негусто хмари і зразу ж розіслало аж за ліс (не)добілені полотна (М. Стельмах).
Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
Аві..бити, проїз..нийБфу..бол, зорепа..Вб..жола, з..авнаГпо..якував, ..ружба
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарВид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 2Правильно виділено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, ОКРІМ
Акурятина у фользі, кроїти фартухБукраїнський літопис, добові витратиВзаіржавіле свердло, привезти разомГчергове уподобання, піала з піцерії
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарВид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 3Правил уживання великої букви у власних назвах дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
Аезопова мова, бульвар Академіка ВернадськогоБДень соборності, Шекспірівський стильВНаціональна опера України, Нобелівська преміяГгора Ай-Петрі, кінофільм «Поводир»
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарВид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 4Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Апо-лицарськ.., по-вовч.., завбільшк.., трич..Бнавкулачк.., заоч.., по-корейськ.., навпак..Впо-лисяч.., почаст.., пошепк.., навколішк..Гпо-людськ.., завглибшк.., трох.., насторож..
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 1.Читати коментарВид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 5Апострофа НЕ ТРЕБА писати на місці пропуску в обох словах рядка
Адев..ятеро ластів..ятокБсер..йозна деб..ютанткаВр..ятівна ін..єкціяГслов..янське плем..я
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарВид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 6Правильно написано всі займенники рядка
Адехто, ніякий, скільки-небудь, абищоБбудь-хто, аніхто, хто-зна-що, ніскількиВякийсь, будь-який, аби-хто, що-небудьГнічий, хто-небудь, де-який, будь-чий
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 7Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Ависоч..на, відгр..міти, вогн..щеБвласн.ця, кош..чок, пост..литиВзаб..рати, ч..рговий, тр..вожнийГпеч..во, шел..стіння, др..жати
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 8НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
АФізичний гарт і патриотичне виховання юнного покоління українців сягає давніх часів.БОдним з основних завданнь підготовки молоді є виховання свідомих, самодостатніх, повновартістних громадян.ВВажливу роль у такому всебічному вихованні відіграє неполітична й позаконфесійна скаутська організація України «Пласт».ГПохідне від «Пласт» слово «пластун» є вітповідником англійского «scout» (розвідник): сáме так козаки називали своїх розвідників.
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 9Помилково утворено слово
АвиконавицяБгардеробщицяВкравчиняГвихователька
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 10Потребує редагування вислів у рядку
Авинайняв квартиру в центріБзапросив до вітальніВрозповів про відрядженняГприїхав вісім років назад
Правильна відповідь:
А Б В Г
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 11Редагування потребує речення
АПисьменник прагнув розповісти про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.БПершим розповів європейцям про Єгипет невтомний мандрівник та історик Геродот.ВПрацюючи з художнім словом, Емма Андієвська виходить за межі стандарту й буденщини.ГЗа дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток української історії й архітектури.ДУ людства завжди були й будуть питання, на які воно, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 12НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
А«Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», – повідомляє пресслужба відомства.БПосадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення використання поліетиленових пакетів у місцях продажу товарів».В«Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції, – наголошує розробник проєкту, а далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети, багаторазові торбинки тощо».Г«Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких одноразових пакетів за рік».Д«Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для флори та фауни» – додає автор проєкту Костянтин Яловий.
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 13Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Атире 1 – між підметом і присудкомБкоми 2, 5 – між частинами складного речення, що пов’язані підрядним зв’язкомВкоми 3, 4 – при вставному словіГкома 6 – при відокремленому означенніДкома 7 – між частинами складного речення, що пов’язані сурядним зв’язком
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 14Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні
АНа лекціях з етики професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто приємній ситуації.БІмунологи прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.ВНа симпозіум поїде чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.ГНа конференцію запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.ДУ тендітних руках балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому спектаклі.
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 15Українським відповідником іншомовного слова диференціація є
АрозчленуванняБуподібненняВототожненняГрозумінняДнововведення
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 16Завдання 16–20 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Невдовзі мама з ______ виїхали на заміську трасу, до ______ залишалося п’ятдесят чотири ______ .
АІгором, Житомиру, кілометрівБІгорем, Житомира, кілометриВІгорєм, Житомиру, кілометраГІгорьом, Житомира, кілометраДІгорем, Житомиру, кілометри
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 17Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ побудови якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра престолів».
Аусіх секретів, по мотивамБусіма секретами, по мотивахВусім секретам, за мотивамиГусім секретам, по мотивамДусіх секретів, за мотивами
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 18Трембіта – ___________ музичний інструмент у світі: її розмір може сягати від двох з половиною до ___________.
Анайбільш довгий, восьми метриБсамий довший, восьмох метрівВнайдовший, восьми метрівГсамий довгий, вісьми метраДдовгіший, восьмох метра
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 19Сашко __________ однокласників подякував __________ за цікаву поїздку.
Ана прохання, екскурсоводаБза проханням, екскурсоводаВза проханням, екскурсоводуГпо проханню, екскурсоводаДна прохання, екскурсоводові
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 20На практичних заняттях студенти опанували ________ вимови ________.
Аправила, важкими французькими звукамиБправилами, важким французьким звукамВправил, важкими французькими звукамиГправилами, важких французьких звуківДправила, важких французьких звуків
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 21Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел.
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту.
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим.
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
АБВГД
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 22Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел.
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту.
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим.
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
Однорідними підметами ускладнено речення, позначене
АБВГД
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 23Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел.
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту.
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим.
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
Пунктуаційна помилка є в реченні, позначеному
АБВГД
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 24Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел.
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту.
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим.
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
Вставна конструкція є в реченні, позначеному
АБВГД
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 25Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел.
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту.
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим.
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
Частиною складеного іменного присудка є слово
АочисніБекологічнийВдалекаГпоганеДнадмірне
Правильна відповідь:
А Б В Г Д
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання з вибором однієї правильної відповіді Завдання 26Приєднайте до фрагмента речення (1–4) відповідний за значенням фразеологізм (А – Д).
Фрагмент речення:1Екскурсовод знає наше місто [...].2Схожі Даринка із сестрою [...].3Раптовий приїзд гостей був [...].4Офіціант крутився на зміні [...].Фразеологізм:Аяк грім з ясного неба.Бяк свої п’ять пальців.Вяк білка в колесі.Гяк гриби після дощу.Дяк дві краплі води.
Правильна відповідь:
А Б В Г Д 1 2 3 4
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) Завдання 27З’ясуйте, якою частиною мови (А – Д) є виділені в реченні слова (1 – 4) (цифра позначає наступне слово).
Виділені слова в реченні
Дослідження (1)вчених доводять, що людину, яка не привчила (2)себе працювати напружено, (3)долаючи звичку (4)зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.
Частина мови:АіменникБприкметникВзайменникГформа дієслова (дієприкметник)Дформа дієслова (дієприслівник)
Правильна відповідь:
А Б В Г Д 1 2 3 4
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) Завдання 28Доберіть приклад (А – Д) до кожної умови вживання тире (1–4).
Умова вживання тире:1тире в неповному реченні2тире при відокремленій прикладці3тире при однорідних членах речення4тире між підметом і присудкомПриклад:АНайбільше у світі любив він осінь – природи солодку зрілість.БДівчина внесла оберемок майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.ВЗацвіла тендітно-біла конвалія в гаю, а сонячні кульбабки – біля ставка.ГКласична пластика, і контур строгий, і логіки залізна течія – це справжньої поезії дороги.ДЗображення флори і фауни: квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.
Правильна відповідь:
А Б В Г Д 1 2 3 4
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) Завдання 29Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі.
Просте речення:1Доволі багато людей, можливо, через невдоволеність звичайним спілкуванням хоче поговорити з віртуальним співрозмовником – чатботом.2Такі «співрозмовники» відповідають монотонно й шаблонно заздалегідь запрограмованим текстом.3У світі активно використовують діалогові програми задля зменшення в літніх людей почуття самотності.4Meena – це розроблена Google діалогова система, побудована на основі нейромережі з 2,6 млрд параметрів.Складне речення:АБільшість чатботів, з якими ми маємо справу, лише пропонує вибрати репліку із запрограмованих варіантів.БУчені активно шукають способи вдосконалення таких програм, аби ті могли спілкуватися з нами так само вільно, як і люди.ВРепліки діалогової системи Meena налаштовано так, що вони максимально схожі на реальні.ГЯкщо Meena або інші подібні програми такого ж рівня ввійдуть у нашу реальність, то постане питання про коректне використання їх.ДЧатботи не замінять звичного людського спілкування, адже вони не навчать нового, не нададуть психологічної підтримки.
Правильна відповідь:
А Б В Г Д 1 2 3 4
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання на встановлення відповідності (логічні пари) Завдання 30Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).
Тип складного речення:1складносурядне2складнопідрядне3безсполучникове4з різними видами зв’язкуПриклад:АЛюби музику: вона облагороджує твої думки і почуття.БКрасна пташка своїм пір’ям, а людина – знанням.ВЩо в пісні співається, те в житті збувається.ГГолос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.ДНебо вночі чисте, і видно, як падають зорі.
Правильна відповідь:
А Б В Г Д 1 2 3 4
Кількість балів: 0. Запитання пропущено.Читати коментарКоментарі доступні лише для зареєстрованих користувачів. Дивитись умови перегляду коментарів >>>.Вид завдання: Завдання на встановлення відповідності (логічні пари)
Повідомте учнямКод доступу 5526798Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
Тема Нормативне й ненормативне мовлення.Типи норм.
1.Перегляньте відео
2.Випишіть назви норм української літературної мови в зошити.
Система норм мови внутрішньо членується на такі різновиди:
1. Фонетичні норми. Стосуються закріпленого у всенародній літературній практиці вимовляння голосних і приголосних звуків, різних сполучень звуків: наприклад, у слові джерело перший звук є злитим [] і саме так слід його вимовляти; обидва звуки [е] в ненаголошеній позиції вимовляємо як [еи], тобто з певним наближенням до [и], а звуки [р] та [л] мають у цьому слові таку ж природу, як і поза словом.
2. Лексичні норми. Охоплюють ті лексичні значення слів мови, які закріпилися за словами. Наприклад, на означення зустрічі двох чи кількох осіб (здебільшого за домовленістю) вживається словопобачення, а не зобачення (діалектизм).
3. Фразеологічні норми. Виявляються в такому вживанні фразеологізмів (стійких словосполучень), коли не спотворюються їхній зміст і граматична будова. Наприклад: за боки братися, тобто «сильно сміятися»; на вудочку попастися — «дати себе ошукати, обдурити».
4. Морфологічні норми. Полягають у правильному вживанні морфем (значущих частин слова). Наприклад, іменники солдат, відкриттяслід уживати в родовому відмінку множини тільки із закінченням -ів(солдатів, відкриттів).
5. Синтаксичні норми. Виявляються в усталених зразках побудови словосполучень, речень, у способах поєднання слів і речень. Наприклад, нормою є вживання форм словосполучень два (три, чотири) зошити, п’ять зошитів (а не два зошитів чи п’ять зошити).
6. Стилістичні норми. Дотримання їх забезпечує найбільш раціональне вираження думки за певної конкретної життєвої ситуації, оскільки при цьому максимально враховуються мета, характер мовлення і стильова приналежність слів (уживаються слова урочистого звучання або фамільярні, згрубілі, з тим чи тим значенням суб’єктивної оцінки — зменшеності чи зневажливості тощо); унаслідок цього мовне оформлення поетичного твору відрізняється від оформлення заяви, замітки до газети чи наукової праці з хімії; допускається лише певна синтаксична сполучуваність певного слова з іншими. Наприклад, стилістично нормативними є словосполучення у змаганнях беруть участь (а не приймають участь), екзамени складають (а не здають) тощо.
7. Орфоепічні норми. Виявляються в усталеному, закріпленому традицією вимовлянні ненаголошених голосних звуків, дзвінких і глухих приголосних, різних звукосполучень, окремих граматичних форм, у правильному наголошуванні слів. Наприклад, дзвінкі приголосні в кінці слів треба вимовляти без оглушення, дзвінко (дуб, діловод, мороз, трикотаж); слова ознака, предметвимовляємо за наголосом на другому складі, а в словах сімдесят, вісімдесятнаголошуємо останній склад.
8. Орфографічні норми. Представлені в обов’язкових написаннях слів. Наприклад, префікси роз-, без- від-, над- завжди пишемо однаково: розбити і розпитати, відробити і відпрацювати.
9. Пунктуаційні норми. Визначаються правилами вживання розділових знаків у письмовому тексті.
3.Спишіть слова правильно їх наголошуючи
Вимова, запитання, завдання, новий, , випадок, одинадцять, ненависть, , подруга, приятель, помилка, кілометр, каталог, довідник, цінник, вантажівка, витрата, дрова, жалюзі, фольга, вітчим, апостроф, листопад, перепис, фартух .
4. Знайдіть помилку у виборі слова. Правильну відповідь запишіть.
Терміново подзвонити - терміново зателефонувати;
Приймати міри -
Приймати участь -
Дав вірну відповідь -
Перевертати сторінки -
Давати запитання -
Піднести квіти -
Головна біль -
Багато статтів -
На слідуючій зупинці -
Попередити хворобу -
Дві неділі назад -
Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Правильно виділено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, ОКРІМ
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Правил уживання великої букви у власних назвах дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Апострофа НЕ ТРЕБА писати на місці пропуску в обох словах рядка
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Правильно написано всі займенники рядка
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Букву и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Помилково утворено слово
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Потребує редагування вислів у рядку
А | Б | В | Г |
---|---|---|---|
Редагування потребує речення
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Барви київських мозаїк –(1) це одне з тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Лексичної помилки НЕМАЄ в реченні
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Українським відповідником іншомовного слова диференціація є
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Завдання 16–20 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Невдовзі мама з ______ виїхали на заміську трасу, до ______ залишалося п’ятдесят чотири ______ .
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ побудови якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра престолів».
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Трембіта – ___________ музичний інструмент у світі: її розмір може сягати від двох з половиною до ___________.
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Сашко __________ однокласників подякував __________ за цікаву поїздку.
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
На практичних заняттях студенти опанували ________ вимови ________.
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел. | |
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту. | |
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим. | |
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України. | |
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення. |
Первісний текст буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел. | |
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту. | |
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим. | |
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України. | |
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення. |
Однорідними підметами ускладнено речення, позначене
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел. | |
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту. | |
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим. | |
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України. | |
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення. |
Пунктуаційна помилка є в реченні, позначеному
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел. | |
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту. | |
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим. | |
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України. | |
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення. |
Вставна конструкція є в реченні, позначеному
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних джерел. | |
Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають вимогам стандарту. | |
Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим. | |
Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України. | |
Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення. |
Частиною складеного іменного присудка є слово
А | Б | В | Г | Д |
---|---|---|---|---|
Приєднайте до фрагмента речення (1–4) відповідний за значенням фразеологізм (А – Д).
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
З’ясуйте, якою частиною мови (А – Д) є виділені в реченні слова (1 – 4) (цифра позначає наступне слово).
Виділені слова в реченні
Дослідження (1)вчених доводять, що людину, яка не привчила (2)себе працювати напружено, (3)долаючи звичку (4)зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Доберіть приклад (А – Д) до кожної умови вживання тире (1–4).
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного значення. Зразок такого поєднання показано на схемі.
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу складного речення (1–4).
А | Б | В | Г | Д | |
---|---|---|---|---|---|
1 | |||||
2 | |||||
3 | |||||
4 |
відкривши посилання
Тема Нормативне й ненормативне мовлення.Типи норм.
1.Перегляньте відео
2.Випишіть назви норм української літературної мови в зошити.
Система норм мови внутрішньо членується на такі різновиди:
1. Фонетичні норми. Стосуються закріпленого у всенародній літературній практиці вимовляння голосних і приголосних звуків, різних сполучень звуків: наприклад, у слові джерело перший звук є злитим [] і саме так слід його вимовляти; обидва звуки [е] в ненаголошеній позиції вимовляємо як [еи], тобто з певним наближенням до [и], а звуки [р] та [л] мають у цьому слові таку ж природу, як і поза словом.
2. Лексичні норми. Охоплюють ті лексичні значення слів мови, які закріпилися за словами. Наприклад, на означення зустрічі двох чи кількох осіб (здебільшого за домовленістю) вживається словопобачення, а не зобачення (діалектизм).
3. Фразеологічні норми. Виявляються в такому вживанні фразеологізмів (стійких словосполучень), коли не спотворюються їхній зміст і граматична будова. Наприклад: за боки братися, тобто «сильно сміятися»; на вудочку попастися — «дати себе ошукати, обдурити».
4. Морфологічні норми. Полягають у правильному вживанні морфем (значущих частин слова). Наприклад, іменники солдат, відкриттяслід уживати в родовому відмінку множини тільки із закінченням -ів(солдатів, відкриттів).
5. Синтаксичні норми. Виявляються в усталених зразках побудови словосполучень, речень, у способах поєднання слів і речень. Наприклад, нормою є вживання форм словосполучень два (три, чотири) зошити, п’ять зошитів (а не два зошитів чи п’ять зошити).
6. Стилістичні норми. Дотримання їх забезпечує найбільш раціональне вираження думки за певної конкретної життєвої ситуації, оскільки при цьому максимально враховуються мета, характер мовлення і стильова приналежність слів (уживаються слова урочистого звучання або фамільярні, згрубілі, з тим чи тим значенням суб’єктивної оцінки — зменшеності чи зневажливості тощо); унаслідок цього мовне оформлення поетичного твору відрізняється від оформлення заяви, замітки до газети чи наукової праці з хімії; допускається лише певна синтаксична сполучуваність певного слова з іншими. Наприклад, стилістично нормативними є словосполучення у змаганнях беруть участь (а не приймають участь), екзамени складають (а не здають) тощо.
7. Орфоепічні норми. Виявляються в усталеному, закріпленому традицією вимовлянні ненаголошених голосних звуків, дзвінких і глухих приголосних, різних звукосполучень, окремих граматичних форм, у правильному наголошуванні слів. Наприклад, дзвінкі приголосні в кінці слів треба вимовляти без оглушення, дзвінко (дуб, діловод, мороз, трикотаж); слова ознака, предметвимовляємо за наголосом на другому складі, а в словах сімдесят, вісімдесятнаголошуємо останній склад.
8. Орфографічні норми. Представлені в обов’язкових написаннях слів. Наприклад, префікси роз-, без- від-, над- завжди пишемо однаково: розбити і розпитати, відробити і відпрацювати.
9. Пунктуаційні норми. Визначаються правилами вживання розділових знаків у письмовому тексті.
3.Спишіть слова правильно їх наголошуючи
Вимова, запитання, завдання, новий, , випадок, одинадцять, ненависть, , подруга, приятель, помилка, кілометр, каталог, довідник, цінник, вантажівка, витрата, дрова, жалюзі, фольга, вітчим, апостроф, листопад, перепис, фартух .
4. Знайдіть помилку у виборі слова. Правильну відповідь запишіть.
Терміново подзвонити - терміново зателефонувати;
Приймати міри -
Приймати участь -
Дав вірну відповідь -
Перевертати сторінки -
Давати запитання -
Піднести квіти -
Головна біль -
Багато статтів -
На слідуючій зупинці -
Попередити хворобу -
Дві неділі назад -
- Отримати посилання
- X
- Електронна пошта
- Інші додатки
Коментарі
Дописати коментар