6-Г Українська мова
Покликання на електронний підручник https://pidruchnyk.com.ua/2591-ukrmova-6-klas-zabolotnyi-2023.html
6 клас
Підсумкова контрольна робота
з української мови
Завдання 1─ 12 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь 05б
1.Змінними є всі слова в рядку
А має унікальне хобі
Б дуже сміливий воїн
В наділений надприродними
силами
Г багато інших персонажів
2.Виберіть рядок, у якому в усіх словах при
додаванні суфікса -ств- відбудеться чергування приголосних
А дивак, боягуз
Б люди, товариш
В юнак, брат
Г птах, герцог
3.Оберіть правильне твердження
А іменник має три форми числа,
шість відмінків, відповідає на питання хто? що?
Б іменник ЗНО - жіночого роду,
іменник какаду - чоловічого роду
В розрізняють дев'ять частин
мови, шість самостійних частин мови, три службових частини мови
Г іменники листя, людство -
форма числа однина, іменники біль, нежить належать до чоловічого роду
4.До жодної відміни НЕ належать усі іменники рядка
А дощі, таксі, журі
Б ножиці, учениці, хлопці
В окуляри, рефері, іграшки
Г метро, ворота, колібрі
5.Укажіть рядок, у якому правильно визначено ознаки прикметника
А легким (характером) —
чоловічий рід, однина, орудний відмінок, тверда група
Б високого (рівня)— середній
рід, однина, давальний відмінок, тверда група
В сильній (зливі)— жіночий
рід, однина, родовий відмінок, тверда група
Г мужньому (серцю) — середній
рід, однина, місцевий відмінок, м'яка група
6.Правильно утворено форми ступенів порівняння
прикметників в усіх рядках, ОКРІМ
А найменш корисний,
тривожніший
Б найменш стриманіший,
голосніший
В багатший, ласкавіший
Г найбільш розкішний, більш
сильний
7.Прочитайте речення з пропущеними словами.
Агатангел
Кримський знав більше (1)… мов, написав понад (2)… наукових праць. Хоч (3)…
його родинні гілки не були українськими, науковець присвятив усе життя
відродженню української мови та культури.
Правильним варіантом послідовного заповнення пропусків
є
А шестидесяти, п’ятисот, двоє
Б шістдесяти, п’ятиста, обидві
В шестидесяти, п’ятьохсот, дві
Г шістдесяти, п’ятисот, обидві
8Числівниками є всі слова в
рядку
А тисяча, подвоїти, вісім
Б півтори, двоповерховий,
шість
В сьомий, дванадцять, кілька
Г шістнадцять, перший, трійка
9.Помилку допущено в рядку
А два
фахівця
Б півтора місяця
В сорок
три учні
Г семеро
хлопців
10.Правильно утворено форму кличного відмінка в усіх
іменниках у рядку
А Сергію, хлопче, крає
Б Юрію, Наталіє, сестро
В Світлано, Любове, Андріє
Г пану, земле,
сине
11.Усі числівники написано правильно в рядку
А шістьмастами п’ятдесятьма чотирма
Б шестиста п’ятдесяти
чотирьох
В шестистам п’ятидесяти чотирьом
Г на шестисот п’ятдесяти
чотирьох
12.Усі складні слова слід писати через дефіс у
рядку
А само/хідний, темно/синій,
родинно/побутовий
Б міні/спідниця, світло/жовтий,
червоно/гарячий
В чар/зілля, південно/східний, 90/річний
Г лікар/ортопед, жовто/гарячий,
темно/жовтий
Завдання 13-15 передбачає установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ Правильна відповідь 05 б.
13.Установіть
відповідність
Фразеологізм Значення
1 без
сьомої клепки в
голові А радісний
2 від
горшка два вершка Б малий
3 на
сьомому
небі В дурний
4 ворочати
мільйонами Г буйний
Д багатий
14.Встановити відповідність між терміном та прикладом до нього:
1.Фразеологізм |
| А. В чужому оці порошинку бачить, а в своєму й сучка недобачає. (Усна народна творчість) |
2.Прислів’я | Б. Або пан, або пропав. (Усна народна творчість) | |
3.Приказка | В. Знання – сила. (Френсіс Бекон) | |
4.Афоризм | Г. За царя Гороха |
1 закінчення -о
2 закінчення -е
3 закінчення -ю
4 закінчення -у
А місяць, кобзар, учитель, лицар
Б батько, дід, викладач, робітник
В Марічка, верба, Микола, Ганна
Г голуб, земля, Київ, вовк
2.Виконай тренувальні вправи (509-512).
2. Виконайте тренувальні вправи.
1. День і ніч А дуже багато чогось
2. Кров ударила в голову Б стан сильного хвилювання
3. Розкидати сіті В постійно, цілодобово
4. Збиватися з путі Г підступно намагатися підкорити когось
5. Хоч гать гати Ґ починати робити помилки, погані вчинки
Тема уроку. Відмінки іменників. Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку.
Поза відмінами знаходяться:
1. Іменники, що вживаються тільки в множині: сани, Гімалаї;
2. Невідмінювані іменники та іменники іншомовного походження: амплуа, боа, парі, таксі, ательє;
3. Прізвища, зокрема жіночого роду: Сидоренко, Бальзак, Сєдих;
4. Абревіатури: ООН, заввідділом.
Подані іменники поставте у форму кличного відмінка.
Галина Петрівна, Галя, Ганна Сергіївна, Ганя, Софія Федотівна, Соня, мама, матуся, сестра, молодиця, вулиця, робітниця, круча, листоноша, мрія, Микола, Миколка, Ілля, Лука, Євгенія Романівна, Женя, Тетяна Тимофіївна, Ярослава Мирославівна, Юлія Борисівна.
Чехія, Кавказ, Сиваш, солдат, люди, Будапешт, Кривий Ріг, Коломия, юнак, матрос, казах.
- Від поданих слів утворіть іменники за допомогою суфікса -ств-. Усно поясніть зміни приголосних.
Юнак, товариш, птах, овочівник, хлібороб, виробник, брат, жінка.
- Від поданих слів утворіть іменники за допомогою суфікса -ин-. Усно поясніть зміни приголосних.
Чернівецький, черкаський, галицький, панський, козацький, батьківський.
2.запишіть слова. Усно обґрунтуйте їх написання.
Працездатний, краєвид, сторічний, білолиций, пів вишні, пів Одеси, півколо, ООН, ощадкаса, 5-зірковий, лікар-терапевт, віцепрезидент, гіперактивний, унтерофіцер, військово-патріотичний, бузково-білий, солодкий-пресолодкий, більш-менш, часто-густо, перекотиполе.
Домашнє завдання: підготуватись до к.р.(повторити §19-26).
Домашнє завдання: вивчити правила.
1210.2023. 13.10.2023.
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми
Загальновживані й стилістично забарвлені слова
назви зниклих побутових понять (досвітки, світилка),
забутих знарядь праці (соха, ступа),
назви старовинної зброї (арбалет, рогатина, сагайдак),
старовинних мір (корець, локоть, аршин, верства),
монет (гривеник, шеляг, червінець),
назви колишніх професій (гутник, стельмах, бондар),
представників неіснуючих тепер соціальних груп населення (боярин, дворянин, батрак, хлоп, поміщик, челядь, кріпак),
установ (земство, губернія, волость),
адміністративних посад (губернатор, соцький, урядник, гетьман, хорунжий, обозний).
Все минуло: гнів і жах…
Кревні плачуть над борцями,
Що звалилися в боях.
І справляють тризну там
І несуть на сизі гори
Жертви праведним богам.
02 03.10.2023
Подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження
2. Виконай вправу 57, 58, 61.71.72
25. 26 09.2023.
Групи слів за походженням: власне українські та іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки
19.09.2023.
Тема.Повторення та узагальнення вивченого.Тренувальні вправи
. 1.Прочитайте виразно текст. Якщо в ньому не вистачає розділових
знаків – доставте їх.
1.Український народ творив свою мову упродовж віків.
2.Колективна пам’ять народу – творця береже слово а в ньому - і своє
безсмертя.
3.У сові рідної мови захована якась таємнича сила що в неповторному
поєднанні звуків несе чарівну мелодію мови
.2.Виразно прочитайте текст. Підкресліть всі члени речення.
Українська мова має свою особливу музикальність. Ця незбагненна душа
нашої мови, як золотоносна ріка, виблискує хвилями народної пісні,
переливається в душі нації, творить почуттєву нерозривність українського
серця й української землі.
Українська мова за своїми виражальними можливостями, історичними
надбаннями в пісенній і літературній галузі належить до найрозвиненіших
мов світу ( Д.Павличко).
Знайдіть у реченні однорідні члени. Виконайте морфемний розбір виділених
слів.
Коментарі
Дописати коментар